2014. augusztus 1., péntek

Könyv ajánló ~ Cassandra Clare - Csontváros ~ Amnestia S.

A kérésetekre, meg is érkezett az első könyv ajánló, vagy kritika, mindegy is minek, nevezzük!

Ölel, Amnestia

Ismertető: Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz – amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi – még egy vércsepp sem – bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán? 
Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék… Cassandra Clare lendületes, sziporkázó és végtelenül lebilincselő regénye szórakoztató, vad utazásra viszi az olvasókat, akik azt fogják kívánni, bárcsak sose érnének az út végére.


Hogyan akadtam rá?  A barátnőm áthívott magukhoz, hogy segítsek nekik pakolni, mert lecserélik a régi bútoraikat és ki kéne pakolni a szekrényekből, mire az új bútorok megérkeznek. Amikor a könyvekhez értünk, megakadt a szemem ezen a könyvön, bele olvastam, de tudnotok kell, előtte még nem olvastam könyvet, írói szemszögből. Majd, ahelyett, hogy pakoltam volna, olvastam. Így akadtam rá erre a fantasztikus könyvre!

Történet: Egyszerűen imádtam, nem tudtam letenni. Minden sort faltam, minden benne van, ami egy jó fantasy könyvnek kell, démonok, angyalok, tündére, boszorkányok, vérfarkasok megspékelve az árnyvadászokkal és még így sem elég! Az árnyvadászok, azok az emberek akiket Ráziel angyal vérét megitták, ezáltal félig angyalok, félig embereknek minősülnek. Mint minden történetben, ebben is van egy nagyszájú, igen bunkó és még ráadásul szőke szívtipró, akit Jace-nek hívnak. Bár a történet, nem köré épül, hanem Clary köré, ő is egy főszereplőnek mondható. Én kifejezetten, megkedveltem a végére, de Maguns Bane-t nem lehet túl szárnyalni, bár ő itt még keveset szerepel. Aki látta a filmet, mert, hogy az is készült belőle, az tudja, hogy a történet Clary édesanyjának eltűnésével indul be igazán és elkezdődik Clary „beavatása” az árnyvadászok világába. Megismerkedik az Intézettel, ahogy a vadászok élnek, amikor a mondénok (emberek) világában vannak. Egy-két dolgot megtud Idris-ről is, ahol valójában élnek az árnyvadászok. Megismeri Luke és az anyja titkát, megmentik Simon-t, aki még nem tudja, mi történik vele és hosszú idő után, találkozik az apjával, akiről eddig azt hitte, hogy halott, aki nem kis titkot hoz napvilágra!
Szerintem érdemes elolvasni, hidd el, nem fogod tudni letenni a kezedből. 

Folytatása: Hamuváros, Üvegváros, Bukott angyalok városa, Elveszett lelkek városa és a befejező kötet a Mennyei tűz városa

Történet: 5/5

Szereplők: 5/4 (Clary karaktere még nagyon kezdetleges)

Borító: 5/5

Kedvenc karakter: Jace, Izabella, Magnus Bane


Kedvenc idézet:  "– Jézusom! – kiáltott fel Luke. 
– Á, igazából csak én vagyok – mondta Simon. – Bár már többen mondták, hogy elképesztő, mennyire hasonlítunk."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szablon wykonała Sasame Ka z Ministerstwo Szablonów